Tap på Eidsvoll

Vi har fått en tung start på sesongen 2017. Les referat fra kampen borte mot Eidsvoll Turn her.

2017-05-06
frankand

Arve Hansen, Eidsvoll 6.5.2017

Heller ikke i fjerde serieomgang i Norsk Tipping-ligaen skulle vi lykkes.  Eidsvold TF viste seg som et bedre lag og sikret seg helt fortjent alle poengene. Et velspillende og godt hjemmelag åpnet klart best og for lynguttene ble de første 30 minuttene en forsvarskamp. Dessverre glapp vi en gang og hjemmelaget fikk en noe lettkjøpt scoring. Lynguttene slet med å etablere eget spill, men rett før pause noterte vi et godt slått frispark av Lars Johan Kollshaugen hvor skuddet dessverre gikk like til side for mål.

I andre omgang åpnet lynguttene friskest og tvang frem et par cornere i løpet av de første 5 minuttene. Men på hjemmelagets første besøk hos vår keeper-debutant Alan Hayden Brown dobler de ledelsen, og da de kun fire minutter senere igjen scorer er kampen i realiteten avgjort.

Årets serieåpning er langt fra slik vi ønsker og tabellen er ikke lystig lesning. Neste kamp mot Redalen som kommer på besøk til 16 mai fest, er følgelig meget viktig for å henge  med.

Scoringer:
1-0 (13 min), 2-0 (51 min), 3-0 (55 min), 4-0 (81 min).
Kort: Gult til Ole Mikkel Rasch og Lars Johan Kollshaugen og 2 til Eidsvold TF.

Laget: Alan Hayden Brown, Simen Schjerve Giæver, Tolulope Kayode (Joakim Søbye i det 85 min.), Akim Saeed Sarinen, Bjørnar Tuveng (Martin Bolin Møller i det 37 min.), Lars Valvatne Kveseth, Øyvind Sørum, Ole Mikkel Rasch (Mohamed Abdullahi i det 85 min.), Lars Johan Kollshaugen, Gard Simenstad (Jonas Dalby i det 60 min.), Thore Viste Ulstein (Stian Akernes i det 71 min.).