Føler oss ranet!

FK Gjøvik-Lyn gjennomfører en meget god bortekamp – årsbeste på fremmed gress – men dessverre måtte et meget skuffet lynlag gå poengløse av Korsvoll kunstgress!

2017-07-17

Det var et heltent FK Gjøvik-Lyn som entret Korsvoll kunstgress for møte med et sterkt hjemmelag oppe blant topp tre lagene. Men la det være sagt med en gang, i dag var lynguttene det beste laget og hadde etter spill og sjanser fortjent alle poengene.

Korsvoll åpnet riktignok best og vi noterte tidlig et par muligheter for hjemmelaget. Etter hvert tok et velspillende lynlag mer og mer over og dominerte banespillet, men maktet dessverre ikke å omsette et spillemessig overtak de første 45 minuttene i scoringer.

FK Gjøvik-Lyn åpnet klart best også etter pause og det var helt fortjent da Lars Johan Kollshaugen satte en corner direkte i mål. Like etter noterte vi et kjempeskudd av Øyvind Sørum, men hjemmelagets keeper gjør en mesterlig redning. Så skjer det dessverre, hjemmelaget får en sjelden mulighet og sørger for at vi er like langt. Da de så få minutter senere på et langskudd tar ledelsen sørger de for et meget surt tap for et lynlag som i dag virkelig hadde fortjent bedre.

FK Gjøvik-Lyn tar nå to ukers ferie før høstsesongen starter hjemme mot Tynset, den første av en rekke med meget viktige kamper med et klart felles mål – fortsatt plassering over nedrykksstreken som klubben sammen skal klare!

Fakta:

Korsvoll – FK Gjøvik-Lyn 2-1 (0-0)

Mål: 0-1 (56) Lars Johan Kollshaugen, 1-1(67), 2-1 (78)

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Alan Hartley Browne, Simen Schjerve Giæver, Akim Saeed Sairinen, Joacim Søbye, Jonas Dalby, Lars Juan Valvatne Kveseth (Sivert Øien Bakke fra 88 min.),Øyvind Sørum, Ole Mikkel Offenberg Rasch, Martin Bolin Møller (Stian Akernes fra 71 min.), Dag Alexander Olsen, Lars Johan Kollshaugen.