Spennende Juniorsatsing i FK Gjøvik-Lyn

Vi er stolte og glade for å fortelle at tidligere denne uken har klubben hatt et spennende møte med neste års juniorgruppe, for å presentere hva som tilbys fremover.

2019-11-02
Hanna Håker

Vi har hatt en periode uten et juniorlag, noe vi føler har vært uholdbart. Det var fullt oppmøte denne ettermiddagen fra årets G16 og deres foreldre. Her ble trenerteamet presentert; hovedansvarlig trener er Chris Coates og med seg har han Vegard Svenskerud og Birk Henning S Nordheim. I tillegg jobbes det i disse dager med en ny ressurs som kan tilføre gruppen mye kunnskap og erfaring. Her må også støtteapparatet rundt laget komme på plass etterhvert, slik som lagleder, foreldrekontakt og materialforvalter. Det vanlige samspillet mellom Chris Coates og Espen Haug ligger også i grunnen for denne satsningen. Tanken er å gå for kvalifisering til Elite, som starter i januar.

Chris sier: “I am looking forward to this new exciting team in place and this is great for the progression of the young players in Gjøvik-Lyn

Dette laget går inn i en større gruppe sammen med andrelaget som neste år spiller i 5. divisjon. Treningsopplegget starter den 2 desember og det er lagt opp til trening 5 dager i uken + egentrening og restitusjon.

I perioden 2. til 19. desember er det åpent for nye gutter/gutter fra andre klubber som tenker at dette kan være noe for dem. Disse kan ta kontakt med Espen Haug på 92246922 eller hovedtrener@fkgjoviklyn.no i forkant av 2. desember.

Selv om det blir mye alvor og læring legges det vekt på å ha det gøy! Dette blir et svært godt tilbud for den som ønsker utvikling og vil være en del av utviklingsmiljøet vårt.