Skal vi benytte sjansen?

Nå har alle medlemmer, tillitsvalgte, foreldre, samarbeidspartnere og supportere sjansen til å vise at Gjøvik-Lyn er en klubb vi er stolte av og at vi i tøffe tider står sammen.

2020-03-14
Hanna Håker

Hvis man ikke er direkte engasjert i klubben vår kan det være lett å ta den for gitt. Kanskje lett å tenke at mye går av seg selv på et vis, kanskje fordi man ikke har tenkt så mye over hva som skal til for å kunne gi alle disse barna, ungdommene og voksne et slik tilbud.

Situasjonen vi nå er inne i, med Corona-tiltakene fra styresmaktene, vil få store konsekvenser for klubben vår. Vi får ikke arrangere planlagte treninger, kamper eller turneringer, dette for å bidra til den viktigste kampen vi står ovenfor i 2020. Kampen mot Corona-smitten!

Å drive en klubb er som å drive en bedrift. Det er mange hensyn å ta, mange forpliktelser å overholde. For oss er det viktig å ivareta alle som har et forhold til oss, på beste måte. Vi er på vei inn i en fase som nå betyr at vi mister sårt trengte inntekter, både på grunn av aktivitetsstopp og utfordrende arbeid ovenfor eksisterende og potensielle sponsorer. Kanskje synes noen at det blir feil å snakke om økonomi når Norges helse er i fare….., men her må man forholde seg til begge deler samtidig.  Tiltak vedtas, budsjett endres og hver krone blir snudd på. Alt for å prøve å få dette til å gå i hop.

Snart kommer første del av treningsavgiften ut. Dette er inntekter som er helt avgjørende for klubben å få inn! Selv om vi nå er inne i en tid der treninger ikke er lov å gjennomføre håper vi ikke at man vil vurdere å diskutere summen eller vurdere å ikke betale den. Bruk heller anledningen til å støtte klubben i en vanskelig tid.

Ingen vet hvor lenge denne unntakstilstanden vil vare og ingen vet egentlig hva konsekvensene vil bli. Vi må bare håpe på at klubben vår klarer å blåse liv i alt igjen når det verste er over. Dette er noe mange kan bidra til på forskjellige måter, både nå og fremover mot «bedre tider». Kjøp et sesongkort selv om du ikke får med deg alle kampene, kjøp et medlemskort, handle litt ekstra i kiosken når den åpner igjen, ta med deg venner og familie på kampene våre…..

Mange jobber mye for klubben i vårt hjerte, vi jobber for at dette flotte fritidstilbudet skal bestå. Dette gjør vi med glede når vi ser hvor mye glede medlemmene våre får ut av tiden de tilbringer hos oss. Klubben vår drives på dugnad og vi trenger ALLE som kan bidra på en aller annen måte. Vi føler vi er på en positiv flow nå og håper ikke at Corona skal stoppe oss!