Adidas og Sport 1 satser på SK Gjøvik-Lyn!

SK Gjøvik-Lyn er stolt over å ha inngått en forlengelse av dagens avtale med Adidas og Amundsen Sport (Sport 1). Avtalen strekker seg over 5 år og viser et solid partnerskap som gjenspeiler mye av det klubben ønsker å stå for. Kvalitet, stolthet, ambisjoner og lojalitet.

2020-08-31
Øyvind Enger

Klubben har nå brukt Adidas i 40 år og ønsker å fortsette med det. Som alle vet har jo Adidas sterke røtter i Gjøvik gjennom at de tidligere hadde både hovedkontor og lager her. Å se kommunens flaggskip uten Adidas er nesten utenkelig.

Jon Erik Martinsen, tidligere storscorer i både Vind og Gjøvik-Lyn er fornøyd med å fornye avtalen. «Det er naturlig for oss å fortsette samarbeidet med byens klubber og Gjøvik-Lyn er viktig for oss med tanke på at de ønsker å etablere seg i høyere divisjoner. Men også profileringen i yngres er svært viktig for oss og vi gleder oss til å se alle lagene i de originale fargene til SK Gjøvik-Lyn. Vi har derfor bidratt med et ekstraordinært tilskudd for at klubben skal kunne kle alle lag med rødt så snart som mulig.»

Erik Solhaug som er daglig leder for Amundsen Sport er også fornøyd med å fornye samarbeidet. «Det er tredje gang vi forlenger avtalen med Adidas og Gjøvik-Lyn og har nå samarbeidet siden 2014. Vi merker at det er stor optimisme i klubben og mange dyktige folk nå som nå er involvert i klubben. For oss er det viktig med kontinuitet i klubben slik at samarbeidet går så smidig som mulig. Også Sport 1 Gruppen sentralt bidrar ekstra for å hjelpe til i en overgangsfase med nye farger og bygge en felles identitet rundt klubben»

Geir Langedrag, styreleder i SK Gjøvik-Lyn er strålende fornøyd med den nye avtalen. «For oss så er det helt naturlig å forlenge med både Adidas og Amundsen Sport. Dette samarbeidet handler om  merkevarer og kvalitet, lojalitet og fleksibilitet. Vi er stolte av å kunne ha Adidas ved siden av klubblogoen og Amundsen Sport som samarbeidspartner. Gjennom Amundsen Sport har vi en partner som stiller opp for klubben og har bevist at de har et høyt servicenivå. Og som i tillegg er en god diskusjonspartner i jobben med å finne ut hvordan klubben skal representeres både på kamp, trening og utenfor banen. Det er vi som klubb svært takknemlige for»

«Vi gleder oss til å se hele klubben i rødt og sort med Adidas og Amundsen Sport (Sport1) på laget i årene fremover» avslutter Langedrag.