Eidsvold TF ble for sterke!

Meget dårlig start, flott redusering og godt spill som ga håp, dessverre gule kort og en mann mindre på banen da vi var fullt på høyde med topplaget.

2017-08-19

De første 25 minuttene i dagens seriekamp mot Eidsvold TF må vi glemme, men også ta lærdom av. Vi hang på ingen måte sammen som lag og var heldige som kun lå under med to mål bla takket være et par gode redninger av Patrick Furuseth Nilsen.

Lynguttene hever seg imidlertid og etter at Magnus Tvedte reduserer med en flott heading etter godt forarbeid av Lars Johan Kollshaugen ser vi et helt annet lynlag. Vi er herfra og inn til pause bedre enn våre gjester, var også ved en anledning nære utligning og gikk optimistisk til hvilen og de siste 45 minuttene.

Vi kom også godt i gang i andre omgang i jakten på utligning. Dessverre skjer noe som vi absolutt skulle unngått. Magnus Tvedte, målscorer og en av våre beste de første 45 minuttene får i løpet av et par minutter to gule kort og må forlate banen. Herfra og inn blir det da selvsagt tyngre og bortelaget virker å ha god kontroll og avgjør definitivt kampen ca 20 minutter før slutt. Magnus var selvsagt meget ulykkelig over det som skjedde, tok på seg skylden for nederlaget og beklaget seg overfor spillere og trenere som det står respekt av. På samme måte som å ta lærdom at de første 25 minuttene, må vi også herfra og inn sørge for at vi ikke pådrar oss gule kort på grunn av protester og munnbruk mot dommer da dette blir kostbart.

Status, fortsatt under streken med våre 16 poeng, 9 kamper og 27 poeng igjen å kjempe om hvor vi allerede neste helg må ta de tre første av disse borte mot nabo Redalen. Vi tar med oss det positive fra dagens kamp, gjør en ny god treningsuke og gjør jobben vår på naturgresset på Redalen neste helg!

Fakta:

FK Gjøvik-Lyn – Eidsvold TF 1-3 (1-2)

Mål: 1-0 (11), 2-0 (21), 1-2 (31) Magnus Tvedte, 1-3 (72)

FK Gjøvik-Lyn: Patrick Furuseth Nilsen, Dag Alexander Olsen, Akim Saeed Sairinen, Richie Kwabena Danquah, Simen Schjerve Giæver (Thore Viste Ulstein fra 77 min), Øyvind Sørum (Mohamed Abdullahi fra 84 min), Lars Johan Kollshaugen, Jørgen Lilleby Tandsether, Martin Bolin Møller (Ole Mikkel Offenberg Rasch fra 77 min), Magnus Tvedte, Daniel Oladimej Akindayini.