Generalpartner:

Ny%20logo%20Sparebanken%20%D8stlandet%201.jpg

Nyheter

Fotballakademi for gutter og jenter i 5 - 7 klasse - tirsdag og fredag rett etter skoletid!

17.08.2020
- Arve Hansen

Gutter og jenter i 2 - 4 klassen ønskes velkommen til FFO skoleåret 2020 / 2021 med leksehjelp, bespisning og aktivitet!

16.08.2020
- Arve Hansen

FFO

Leksegruppe%20131118.JPG

FK Gjøvik-Lyn + Fotballfritidsordning med leksehjelp = Sant!

Vi er stolte og glade for også å kunne tilby fotballfritidsordning fra høsten 2019 for trinnene 2-4 klasse. Tilbudet gjelder mandag, tirsdag og onsdag kr 1300 til kl 1600.

Ønsker du å delta sender du en henvendelse til post@fkgjoviklyn.no hvor du registrerer deg.

18.august 2014 startet FK Gjøvik-Lyn med fotballfritidsordningen på Gjøvik stadion for 2.-4.klasse elevene ved Fredheim og Gjøvik skole.

Fotballfritidsordningen (FFO) er godkjent av NFF og gir rett til tittelen Telenor Xtra FK Gjøvik-Lyn, som er ett kvalitetsstempel for både sportslig innhold og organisatoriske forhold for øvrig rundt driften.

Dette er et helhetlig tilbud med trening, leksehjelp og et enkelt måltid etter skoletid.

Tilbudet er for de som er interessert i fotball og trening, og som ønsker ekstra oppfølging med kvalifiserte trenere.

Det er hovedfokus på fysisk aktivitet, kosthold og leksehjelp.

«Kvalitet i barnefotballen er viktig både for breddefotballen og toppfotballen - for kvalitet skaper trivsel og utvikling.

Konseptet Telenor Xtra – Fotball SFO vil gi et godt og kvalitetssikret tilbud til barna etter skoletid som vil komme fotballen og samfunnet for øvrig til gode.

Satsingen på fotball SFO blir en viktig bærebjelke i NFFs satsing på barne- og ungdomsfotball fremover.

Jeg vil påstå dette er både banebrytende og oppløftende nyheter» - Generalsekretær Kjetil Siem i NFF.

Noen av  målene for FFO er å skape bevegelsesglede, at barna blir sett,  bidra til gode vaner (lekser, kosthold) og utvikle ferdigheter.

Så litt om det praktiske:

Kjernetid

Kjernetiden for FFO skoleåret 2018-2019 har vært mellom kl. 13:00 - 16.00 på mandager, tirsdager og onsdager og følger skoleruta og aktivitetene vil i all hovedsak foregå på Gjøvik Stadion.

Tidsplan og innhold vil variere litt fra dag til dag, siden deltakerne av erfaring slutter på litt forskjellige tidspunkter på de forskjellige skolene, men her er et utgangspunkt:

Trening/aktivitet

Hovedaktiviteten er fotball, men ikke uten innslag av andre idretter/aktiviteter for å stimulere til bedre koordinasjon og motorikk.

Den organiserte delen av aktivitet vil vare i ca. 90 minutter.

Bespisning

Det vil hver dag bli servert et næringsrikt måltid på FFO med varm mat hver 14 - dag.

Lekser

Det vil være "stille rom" der deltakerne vil kunne gjøre lekser. Voksenpersoner (instruktører) vil være tilstede i forbindelse med dette.

Deltakerne blir hentet på skolen og fulgt til Gjøvik Stadion.

Instruktører/ansvarlige

Hovedansvarlig er klubbens hovedtrener Espen Haug som har med seg instruktører fra FK Gjøvik-Lyn sitt A-lag.

Påmelding

Påmelding sendes post@fkgjoviklyn.no hvor vi har behov for deltakerens navn, f.nr. trinn, skole, hvilke og antall dager. foresattes navn med adresse, telefon og e-post. Viktig å oppgi feks eventuelle former for allergi.

Har du spørsmål om FFO kontakt oss via post@fkgjoviklyn.no

Priser:

Priser FFO har for skoleåret 2018 - 2019 vært kr 750,-, kr 1.150,- og kr 1.600,- for hhv 1 - 2 og 3 dager med forskuddvis betaling - 1/2 pris for juni og desember.