Seier og plassen sikret!

Lynguttene slo tilbake, gjennomførte en solid, god kamp og kunne juble etter en velfortjent seier mot Lillehammer FK – vi spiller også neste sesong i 3 – divisjon og årets målsetting er nådd!

2017-10-14

FK Gjøvik-Lyn slo kraftig tilbake etter forrige helgs svake kamp mot Flisa og gjennomførte i dag en meget solid «skjebnekamp» på Stampesletta. En scoring i hver omgang av hhv Øyvind Sørum og Gard Simenstad sikret oss en velfortjent seier i en kamp hvor vi var det beste laget.

Det var mye som sto på spill på Stampesletta i ettermiddag, med seier ville vi være sikret fortsatt 3-divisjonsspill samtidig som da hjemmelaget ville være faretruende nær nedrykk. Dette preget nok også de første 45 minuttene som ble jevnspilt med få store målsjanser. Etter ca 40 minutter noterte vi en avslutning i tverrligger av hjemmelaget før vi like etter skapte en stor mulighet etter frispark. Rett etter kom omgangens eneste scoring da Øyvind Sørum med et kjempeskudd sendte oss i ledelsen til pause.

I andre omgang måtte hjemmelaget jage, men et meget godt organisert lynlag hadde god kontroll og hjemmelaget skapte meget lite mot et kompakt og trygt lynforsvar. Lillehammer FK slet med å komme til avslutninger og da Gard Simenstad ca 10 minutter før slutt doblet vår ledelse følte vi oss ganske trygge på at vi også sesongen 2018 skulle spille 3 divisjonsfotball.

Slik sesongen har utartet seg er årets målsetting nådd, vi har sikret oss plassen i neste års 3-divisjon en serierunde før slutt og kan spille siste seriekamp hjemme mot Frigg uten «nerver».

Fakta:

Lillehammer FK - FK Gjøvik-Lyn 0-2 (0-1)

Mål: 0-1 (43) Øyvind Sørum, 0-2 (80) Gard Simenstad

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Alan Brown, Simen Schjerve Giæver, Akim Saeed Sairinen, Richie Kwabena Danquah, Dag Alexander Olsen, Jørgen Lilleby Tandsether (Martin Bolin Møller fra 90 min), Øyvind Sørum , Lars Johan Kollshaugen, Gard Simenstad, Jesper Sydbøge (Stian Akernes fra 79 min), Daniel Oladimej Akindayini.