Storseier og solid mot Valdres

Rutine og ungdommelig mot i sunn forening er ofte en suksessoppskrift – slik også for et FK Gjøvik-Lyn i klar fremgang.

2018-03-10

Valdres åpnet best, hadde mest ballinnehav og styrte mesteparten av første omgang og var nære på ved et par anledninger, men ballen traff begge ganger aluminiumen. Lynguttene slet til tider med å holde ballen i laget, men var allikevel nære på etter et par meget gode overganger. Hjemmelaget skulle imidlertid få sin scoring da de helt korrekt ble tildelt straffespark hvor superveteran Petter Senstad var sikker. Dette ble omgangens eneste scoring og lynguttene kunne kanskje litt flatterende gå til pause et mål foran.

I andre omgang fikk vi imidlertid se et «annet» lynlag, aggressivt og høyt press sørget umiddelbart for uttellinger. Først viste Ole Thomas Skogli seg frem med sine spissferdigheter, gjorde to raske mål før Gard Simenstad punkterte kampen med en flott scoring. Valdres reduserte riktignok, men dagens mann Ole Thomas satte et flott punktum da han gjorde sitt tredje for dagen – gratulerer med hattrick! Hele omgangen bød på  en imponerende arbeidsmoral  fra samtlige lyngutter som fornøyde kunne juble for helgens andre seier.

FK Gjøvik-Lyn har all grunn til å være fornøyd med dagens kamp hvor vi etter en noe «trøblete» første omgang (kanskje litt slitne ben etter gårsdagens kamp) virkelig viste klasse i andre omgang. Vi har i dag et lag bestående av flere rutinerte, gode spillere og ikke minst mange unggutter som virkelig viser seg frem. Håvard og Sander til sammen er vel yngre enn forsvarskollega Petter? Dette som sammen med et trenerapparat som også «blør» for drakta gjør at vi sammen skal få en god sesong for FK Gjøvik-Lyn.

Vi retter for øvrig en stor takk til Trym Sagstuen Andersen som tok dommerutfordringen i sykdomsfravær av «oppsatt» dommer – alene og uten annen hjelp enn fra to «eldre» som kun bisto med linjeflagg (takk til pappa Bent Sydbøge med ene flagget).  Trym gjorde for øvrig en god jobb i sin 3 divisjonsdebut. Hjertelig takk og lykke til videre!

FK Gjøvik-Lyn – Valdres Fotball 5-1 (1-0)

Mål: 1-0 (30 min straffe) Petter Senstad, 2-0 (49 min) Ole Thomas Skogli, 3-0 (55 min) Ole Thomas Skogli, 4-0 (60) Gard Simenstad, 4-1 (65 min), 5-1 (78 min) Ole Thomas Skogli

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Brown, Sander Lykken, Petter Senstad, Joakim Søbye, Håvard Lomsdalen, Jesper Sydbøge, Marcos Gondra Krug, Gard Simenstad, Lars Johan Kollshaugen, Ole Thomas Skogli, Dag Aleksander Olsen. Også benyttet: Mohammed Abdullahi, Peter Holt Lange-Nielsen. Mehdi Rasholi, Stian Akernes

L1130425.JPG