Kolbu/KK sendte oss ut av cupen

Kanskje skjønte vi ikke helt alvoret da et heltent Kolbu/KK helt fortjent sikret seg videre avansement i cupen på Østre Toten kunstgress.

2018-03-21

Årets cupeventyr ble meget kortvarig da Kolbu/KK ville mest og sendte oss hodestups ut av cupen. Hjemmelaget tok ledelsen på et korrekt idømt straffespark, doblet denne på en heading etter frispark hvor vårt forsvarsspill på ingen måte var patent. De første 45 minuttene må vi hurtigst mulig glemme, men ta lærdom av – vi hang ikke sammen som lag, gjorde enkle feil og virket til tider ukonsentrerte og slett ikke i spillehumør. En dårlig omgang til tross, vi hadde et par gode muligheter ved Magnus og Oie Thomas uten å lykkes.

I andre omgang forsøkte vi å legge et press på Kolbu/KK og skapte tidlig en mulighet, men Dag Alexanders skudd gikk over. Vi må imidlertid ikke glemme at hjemmelaget også hadde et par store muligheter før de midtveis i omgangen gjorde det enda vanskeligere for oss. Lars Johan ga oss et lite håp med sin redusering, og selv om vi utover i omgangen la et vist press på hjemmelaget skapte vi for lite og et jublende Kolbu/KK kan med spenning se frem mot andre kvalifiseringsrunde.

Dagens kamp var for oss et langt steg tilbake fra den positive opplevelse mot Valdres. Heldigvis er det litt over 3 uker frem til seriestart og slik vi fremsto i dag trenger vi denne tiden for å komme opp på det nivå som er nødvendig for å vinne fotballkamper.

Bildet viser dagens målscorer Lars Johan Kollshaugen og vår yngstemann Håvard Lomsdalen som  selvsagt ikke var fornøyde, men vet å reise seg.

Kolbu/KK – FK Gjøvik-Lyn 3-1 (2-0)

Mål: 1-0 (6 min straffe), 2-0 (20 min), 3-0 (67 min), 3-1 (70 min) Lars Johan Kollshaugen

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Brown, Sander Lykken (Jesper Sydbøge i 66 min.), Petter Senstad, Joakim Søbye (Mohammed Abdullahi i 73 min.) Håvard Lomsdalen, Ole Thomas Skogli (Stian Akernes i 83 min.), Marcos Gondra Krug, Gard Simenstad, Lars Johan Kollshaugen, Dag Aleksander Olsen, Magnus Tvedte.