Flott serieåpning.

God laginnsats og høy arbeidsmoral ga velfortjent 2-0 seier mot Ottestad – flotte mål av Lars Johan Kollshaugen og Dag Alexsander Olsen

2018-04-14

Serieåpningen i Norsk Tipping-ligaen 2018 ble slik vi håpet takket være en solid gjennomført bortekamp på Hias kunstgress.  Et perfekt slått frispark av Lars Johan Kollshaugen og et «brassespark» av Dag Alexander Olsen sørget for scoringene hvor vi for øvrig fikk se et lynlag som sto på for hverandre og gjorde jobben som et LAG!

Kampen åpnet forholdsvis jevnt, men etter hvert tok lynguttene mer og mer over og det var helt fortjent da Lars Johan Kollshaugen gjorde som han så ofte har gjort. Nevnes skal også at samme mann hadde ytterligere et godt skuddforsøk, men da traff ballen tverrligger.

I andre omgang åpnet hjemmelaget best og jaget utligning, men et solid forsvarsspill og hardtarbeidende lyngutter sto imot og sørget for at hjemmelaget måtte gå målløse av banen. Utover i omgangen skapte lynlaget gode muligheter og det var helt fortjent da «Alex» etter en corner «brasset» ballen i mål og punkterte kampen.

Vi gratulerer ta av våre unggutter, Håvard Aasjord Lomsdalen og Sander Enger Lykken med debut i 3 divisjon – to av våre mange lovende spillere som blir spennende å følge.

Ottestad – FK Gjøvik-Lyn 0-2 (0-1)

Mål: 0-1 (39 min) Lars Johan Kollshaugen, 0-2 (78 min) Dag Alexsander Olsen

FK Gjøvik-Lyn:Hayden Brown, Joakim Markeng Søbye, Petter Senstad, Marcos Gondra Krug, Håvard Aasjord Lomsdalen, Dag Alexander Olsen (Sander Enger Lykken fra 89 min.), Gard Simenstad, Mohammed Abdullahi, Lars Johan Kollshaugen, Ole Thomas Skogli, Magnus Tvedte (Jesper Sydbøge fra 85 min.).

L1130615.JPG