God andre omgang sikret hjemmeseier.

En svak første omgang etterfulgt av en ditto sterkere andre omgang sørget for årets første hjemmeseier- mål av Gard og Ole Thomas.

2018-05-19

Et velspillende og godt Orkla tok oss fullstendig på «sengen», scoret allerede etter 3 minutter og var det klart beste laget de første 45 minuttene i sommervarmen på Gjøvik stadion. Orkla løp mest, vant duellene og spilte best fotball i en omgang vi på ingen måte er fornøyde med. Vi noterte oss et velplassert frispark fra Lars Johan Kollshaugen hvor bortelagets gode keeper reddet, en god mulighet etter en dødball samt en situasjon hvor mange ropte på straffespark da Gard Simenstad ble felt, men Orkla ledet helt fortjent til pause.

Andre omgang ble totalt annerledes. Lynguttene viste seg fra en helt annen side og nå var det de røde og hvite som vant duellene og ville mest. Hele laget sto opp og hadde helt tydelig bestemt seg for å «revansjere» den svake første omgangen. På topp «stresset» Ole Thomas Skogli og Gard Simenstad en forøvrig solid forsvarsfirer til å gjøre feil og tidlig i omgangen hadde Ole Thomas en stor mulighet alene med keeper som imidlertid viste klasse og reddet. Et par minutter senere var det Gard som alene med keeper ikke gjorde noen feil og scoret sikkert. Selv om spillet etter hvert jevnet seg noe ut, var det lynguttene som skapte mest og et par minutter før full tid sørget Ole Thomas for «elleville» jubelscener da han også denne gangen alene med keeper scoret seiersmålet.

Sterk borteseier forrige helg etterfulgt av en i dag meget solid andre omgang og ny 3-poenger har gitt oss en serieåpning vi er godt fornøyde med. Vi tar nå en velfortjent «pinseferie» før vi går inn i en ny god arbeidsuke og neste helgs bortekamp på Nytrømoen naturgress mot Tynset hvor vi må være «påskrudd» fra første spark på ballen.

FK Gjøvik-Lyn - Orkla 2-1 (0-1)

Mål: 0-1 (3min), 1-1 (52 min) Gard Simenstad, 2-1 (88 min) Ole Thomas Skogli.

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Brown, Jesper Sydbøge, Petter Senstad, Magnus Tvedte, Håvard Aasjord Lomsdalen, Lars Juan Valvatne Kveseth (Stian Akernes fra 62 min), Gard Simenstad, Marcos Gondra Krug, Lars Johan Kollshaugen, Dag Alexander Olsen (Mohammed Abdullahi fra 36 min), Ole Thomas Skogli.