Velfortjent seier i «høstpremieren»

4-1 seier over Løten i sommervarmen og en flott start på «høstsesongen» - mål av Lars Kveseth, Ole Thomas Skogli og Gard Simenstad (2).

2018-07-21

FK Gjøvik-Lyn gjennomførte en god kamp i sommervarmen på Gjøvik stadion og hadde full kontroll selv om vi slapp Løten litt for enkelt inn i kampen med redusering på straffe ca 15 minutter før kampslutt.

Lynguttene styrte de første 45 minuttene som ble en omgang uten de helt store sjansene til noen av lagene. Løten lå lavt i banen og skapte lite, men hadde et par skuddforsøk som begge gikk til side for mål. Hos Gjøvik-Lyn noterte vi et par gode skuddforsøk av hhv Gard Simenstad og Lars Johan Kollshaugen som begge av Løtens keeper ble slått til corner.

Gjøvik-Lyn åpnet andre omgang forrykende og med høyere tempo i spillet enn de første 45 miuttene. Lars Valvatne Kveseth gjorde tidlig 1-0 etter godt forarbeid av Ole Thomas Skogli og Gard Simenstad doblet ledelsen få minutter senere. Lynguttene hadde så langt full kontroll, men da Løten ca 15 minutter før slutt ble tildelt straffespark med påfølgende redusering ble sluttminuttene mer spennende enn vi ønsket. En god redning av Hayden hindret utligning og da Gard Simenstad og Ole Thomas Skogli i sluttminuttene sørget for nye nettkjenninger ble alle tre poengene helt fortjent igjen på Gjøvik.

Ca 120 tilskuere i sommervarmen på Plassen fikk se et lynlag som var det spillemessig klart beste laget hvor vi retter en spesiell takk til Magnus Tvedte som så langt har avventet overgang til ny klubb og tok turen fra Romerike for å spille denne viktige kampen for oss. Også en takk til alle dere som midt i ferietiden stilte og hjalp til med kamparrangementet med kiosk, billetter, speaker mm.

FK Gjøvik-Lyn – Løten 4-1 (0-0)

Mål: 1-0 (49 min) Lars Valtvatne Kveseth, 2-0 (53) Gard Simenstad, 2-1 (76 min på straffe), 3-1 (88 min) Gard Simenstad,, 4-1 (90+) Ole Thomas Skogli.

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Brown, Jesper Sydbøge, Petter Senstad, Magnus Tvedte, Håvard Aasjord Lomsdalen (Mehdi Rashole fra 88 min),  Lars Juan Valvatne Kveseth, Gard Simenstad, Lars Johan Kollshaugen, Mohammed Abdullahi, Dag Alexander Olsen, Ole Thomas Skogli.