Bittert tap på Sveum

Lynguttene skapte sjanser, men banens beste reddet hjemmelaget – en stor takk til Magnus Tvedte som fortsatt spiller for oss!

2018-07-31

Det ble et bittert tap på Sveum hvor vi dessverre ikke maktet å omsette våre sjanser i scoringer. Spesielt i andre omgang skapte vi nok muligheter, men en meget god keeper Joachim Svendsberget hos hjemmelaget sto i veien. Hans redninger av frisparket fra Lars Johan Kollshaugen og avslutningen fra Ole Thomas Skogli er det bare å applaudere – hjemmelagets keeper ble også helt fortjent dagens spiller på hjemmelaget.

Etter et jevnspilt første kvarter tok Brumunddal over føringen og styrte resten av omgangen uten å skape de helt store målsjansene bla takket være godt forsvarsarbeid hos lynguttene.

I andre omgang endret kampbildet seg. Lynguttene styrte omgangen, skapte flere store målsjanser, men som tidligere nevnt, en meget god sisteskanse hos hjemmelaget hindret scoringer. I stedet avgjordet hjemmelaget kampen ca 15 minutter før slutt på en av sine få muligheter i omgangen.

Et bittert tap til tross, vi viser igjen høy arbeidsmoral og har all grunn til å være fornøyde med alt unntatt vår effektivitet i en kamp vi absolutt hadde fortjent bedre. Imidlertid er det også lov å ha god keeper, noe Brumunddal, dessverre for oss, hadde i dag.

For øvrig gratulerer vi Per Kristian Jansen og Jørund Holstad Torp med debut og som begge viste at de vil bli verdifulle spillere for oss utover høsten.

Igjen også en stor takk til Magnus Tvedte som fortsatt stiller opp for klubben etter ny jobb og flytting til Romerike, men fortsetter sin solide og gode jobb for oss. Magnus er en lag-/ og klubbspiller og et mønstereksempel for oss alle både på og utenfor banen. Magnus, klubben trenger deg og kanskje vi ser deg i lyndrakta sesongen ut før ny klubb får glede av dine egenskaper!

Les hva OA sier om kampen:

Brumunddal Fotball - FK Gjøvik-Lyn – 1-0 (0-0)

Mål: 1-0 (77 min).

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Brown, Jesper Sydbøge, Petter Senstad, Magnus Tvedte (Joacim Markeng Søby fra 77 min), Lars Juan Valvatne Kveseth (Jørund Holstad Torp fra 82 min), Gard Simenstad, Lars Johan Kollshaugen, Mohammed Abdullahi, Dag Alexander Olsen, Ole Thomas Skogli, Per Kristian Jansen.