Imponerende sluttspurt!

På fjerde forsøk lykkes vi, Tynset ble beseiret etter en imponerende sluttspurt og flotte scoringer de siste minuttene

2018-09-15

Kvarteret før slutt så det «mørkt» ut på Plassen. Tynset ledet, virket som det beste laget og var på vei til å sikre seg alle poengene i den fjerde seriekampen på rad mot oss. Imidlertid viste lynguttene vilje og moral av høy klasse og snudde kampen. Først viste Per Kristian Jansen seg fram og sørget for utligning på et knallhardt skudd før Dag Alexander Olsen med en perfekt heading sendte lynguttene i ledelsen. Tynset jaget utligning de siste minuttene, men i stedet var det Ole Thomas Skogli som på overtid ble spilt fint gjennom, rundet keeper og punkterte kampen.

FK Gjøvik-Lyn var ute etter å sikre seg tre viktige poeng på fjerde forsøk mot et Tynset som lå rett under nedrykksstreken før denne serieomgangen. Alt så lovende ut etter de første 45 minuttene hvor lynguttene var det spillemessig beste laget og virket å ha god kontroll. Utover i andre omgang endret dessverre kampbildet seg, Tynset skapte mest og da deres gode spiss Fredrik Rynning Andresen scoret på et velplassert langskudd så det virkelig mørkt ut for den syvende hjemmeseieren så langt denne sesongen. En imponerende sluttspurt sørget imidlertid for en «solid» revansj mot et Tynset lag som viste seg som et meget vanskelig lag å beseire.

Med denne seieren klatret vi opp til fjerde plass på tabellen når 6 serieomganger gjenstår. Ser vi på tabellen, som du finner under, ser vi hvor utrolig viktig dagens seier var i forhold til de 4 lag som er under streken – 11 poeng kontra 5 mer en Tynset sier alt (Orkla kan få 22 poeng).

Se tabellen etter dagens kamper:

FK Gjøvik-Lyn – Tynset 3-1 (0-0)

Mål: 0-1 (78 min), 1-1 (83 min) Per Kristian Jansen, 2-1 (85min) Dag Alexander Olsen, 3-1 (90 min) Ole Thomas Skogli

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Browne – Jesper Sydbøge, Petter Senstad, Per Kristian Jansen, Sebastian Stenqvist – Stian Andersen (Jørund Holstad Torp fra 70 min), Stian Akernes (Ivan Poparic fra 80 min.), Jørgen Lilleby Tandsether (Mehdi Rasholi fra 84 min), Lars Johan Kollshaugen, Dag Alexander Olsen, Ole Thomas Skogli.