Poengdeling mot Steinkjer!

To scoringer dessverre ikke nok, Steinkjer med en god målvakt hindret hjemmeseier.

2018-09-29

Alt så meget lyst ut, lynguttene åpnet best, styrte de første minuttene og fikk en tidlig ledelse etter at Ole Thomas Skogli utnyttet en feil hos hjemmelaget og scoret sikkert. I tillegg noterte vi også to meget gode redninger av bortelagets gode målvakt Andrej Novak som hindret ytterligere scoringer fra lynguttene. Dessverre slapp vi et ballsikkert Steinkjer inn i kampen med en scoring hvor vårt defensive arbeid ikke var patent. Etter utligningen forsvant det positive fra de første minuttene og resten av omgangen ble svak fra vår side.

Etter hvilen tok Gjøvik-Lyn umiddelbart initiativet og da Lars Johan Kollshaugen, slik han tidligere flere ganger har gjort, sørget for ledelse med en flott scoring etter frispark, var alt duket for hjemmeseier nr 8 så langt i sesongen. Steinkjer slo imidlertid umiddelbart tilbake hvor igjen vårt forsvarsspill vel heller ikke var patent. Etter utligningen jaget vi seiersmålet, skapte store sjanser, men en god målvakt og redning på streken hindret hjemmeseier. Oppe i vårt «sjansesløseri» skal vi heller ikke glemme en stor sjanse for Steinkjer i andre omgang, men ballen traff heldigvis stolpen.

Se hva OA skriver om kampen:

Se tabellen Norsk Tipping Ligaen avd 5:

FK Gjøvik-Lyn – Steinkjer 2-2 (1-1)

Mål: 1-0 (14 min) Ole Thomas Skogli, 1-1 (21 min), 2-1 (53 min) Lars Johan Kollshaugen, 2-2 (54 min)

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Browne – Jesper Sydbøge, Petter Senstad, Per Kristian Jansen, Sebastian Stenqvist – Gard Simenstad , Lars Johan Kollshaugen, Mohammed Abdullahi, Stian Akernes (Jørund Holstad Torp fra 73 min) , Dag Alexander Olsen, Ole Thomas Skogli.

20212223242526

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket