Poengdeling på Løten.

Målløst og det nødvendige poenget som sikret oss 3 divisjonsspill også neste sesong.

2018-10-20

For der første gratulerer vi Raufoss Fotball med et meget fortjent opprykk til OBOS – ligaen, mens vi selv i dag sikret oss fortsatt spill i 3 divisjon også neste sesong.

Med to serierunder igjen skulle selvsagt mye gå galt med resultater i de andre kampene i vår gruppe skulle våre 34 poeng så langt ikke holde til fortsatt 3 divisjonsspill. Imidlertid viste vi at et poeng definitivt ville være nok mot dagens motstander Løten som aller helst trengte alle poengene for selv å sikre plassen.

Dagens kamp på kunstgresset på Løten bar kanskje litt preg av forutsetningene. Vi fikk en forholdsvis sjansefattig første omgang hvor lynguttene eide banespillet mot et lavtliggende Løten, farlig på raske overganger hvor de også skapte et par muligheter mot slutten av omgangen.

I andre omgang var hjemmelaget det mest aggressive laget, skapte de største sjansene, men maktet ikke å overliste Hayden Brown og et godtarbeidende lynlag anført av kaptein Petter Senstad.

I dag bød vi ikke på den kvaliteten vi ønsker, men det viktigste, vi fikk det «nødvendige» poenget og lynguttene med trener-/støtteapparat kan med hevet hode se tilbake på årets sesong i Norsk Tipping Ligaen avdeling 5. En kamp gjenstår, hjemme mot Brumunddal neste lørdag, hvor vi kan spille uten noe press og vise oss frem som et av seriens beste hjemmelag.

Se hva Hamar Arbeiderblad skriver om kampen:

Se tabellen Norsk Tipping Ligaen avd 5:

Løten – FK Gjøvik-Lyn 0-0

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Browne ,Jesper Sydbøge, Petter Senstad, Per Kristian Jansen, Sebastian Stenqvist, Stian Anderssen (Mehdi Rasholi fra 81 min), Dag Alexander Olsen , Lars Johan Kollshaugen, Mohammed Abdullahi, Ole Thomas Skogli,  Stian Akernes.