Lynguttene reiste seg!

Scoring av Stian Akernes og et lag krydret med vilje og tæl sikret oss alle poengene mot et robust og godt Kolstad - en fortjent seier.

2019-06-01

Gjøvik-Lyn viste hva som bor i laget, revansjerte seg kraftig fra forrige helg og sendte oss til topps på tabellen sammen med Ranheim 2. Kolstad åpnet best, men en god Andrej Novak viste sin klasse ved et par anledninger. Gjøvik-Lyn kom mer og mer inn i kampen hvor lynguttene spesielt på overganger viste sjanseskapende og godt spill hvor også bortelagets keeper ved et par anledninger måtte i aksjon. Fem minutter før hvilen var Stian Akernes på rett sted og avsluttet et pent oppbygd angrep med scoring.

I andre omgang bølget kampen frem og tilbake, Kolstad jaget utligning, men et meget hardtarbeidende lynlag viste en betryggende arbeidsmoral som tilslutt sikret oss alle poengene og ikke minst en velfortjent seier.

Morsomt på Plassen i dag, lynguttene viste hva som er på gang og hva som bor i laget. En ekstra blomst til dagens målscorer Stian Akernes som i forbindelse med spillerbytte gikk ned og spilte i forsvarsrekken og løste også det på en meget god måte.

Gjøvik-Lyn – Kolstad 1-0 (1-0)

1-0 (40) Stian Akernes

FK Gjøvik-Lyn: Andrej Novak, Johan Filip Karlsson, Per Kristian Jansen, Maxwell Connor Hill, Jesper Sydbøge (Jørund Holstad Torp fra 51 min), Stian Akernes, Ryan Lee Nelson, Dag Alexander Olsen, Fredrik Omdahl Bjørnerud, Rocky Rexhep Lekaj, Ole Thomas Skogli.