Samarbeidslaget med ny seier.

Ny solid kamp av Vind/Vardal/Gjøvik-Lyn og velfortjent seier mot Nordre Trysil – mål av Tuva Gillerhaugen og Anna Balke.

2019-06-05

Samarbeidslaget for damefotballen i Gjøvik har fått en flott start i årets 3 divisjon etter fjorårets opprykk. Etter 6 seriekamper ligger laget på en solid tredje plass med sine 11 poeng etter 3 seire, 2 uavgjorte og ett tap. I neste runde skal jentene møte serieleder Lillehammer på bortebane, et Lillehammer som så langt står med 18 poeng med en kamp mer spilt, med andre ord igjen en meget viktig kamp.

I dag var det Nordre Trysil som måtte reise poengløse hjem etter at gjøvikjentene gjennomførte en meget god første omgang, scoret 4 ganger og hadde i realiteten avgjort kampen da lagene gikk til hvilen. Andre omgang ble langt jevnere med gode sjanser til begge lag og hvor bortelaget fikk sin redusering rett får kampslutt. Kampen under ett, en meget fortjent seier for et spennende samarbeidslag.

Kveldens spiller for gjøvikjentene ble naturlig nok Tuva Gillerhaugen med sine 3 scoringer og ekte hattrick, men ros til hele laget for en gjennomførte god kamp hvor vi ble vitne til mye godt spill krydret med flotte «enkeltmannsprestasjoner». Ekstra hyggelig med flere debutanter fra «de yngre» som også presterte bra på dette nivået, noe som igjen lover godt for fremtiden.

Vind/Vardal/Gjøvik-Lyn – Nordre Trysil 4–1 (4-0)

Mål: 1-0 (6) Tuva Gillerhaugen, 2-0 (20) Tuva Gillerhaugen, 3-0 (31) Tuva Gillerhaugen, 4-0 (33) Anna Balke, 4-1 (89) Karine Lia Hovde.

Vind/Vardal/Gjøvik-Lyn sin kamptropp: Heidi Manneset Snersrud, Vild Bostad, Marthe Stine Skogli, Mathilde Wilhelmsen Bjørnsengen, Emma Meringsdal Østvold, Tilla Embergsund Engebakken, Øydis Norland, Andrea Maurud, Tuva Øderud, Anna Balke, Tuva Gillerhaugen, Emma Solheim Behrns, Lisa Lunde Nyquist, Ester Vanthabor Thawng, Emma Bergum Lundberg, Emma Brobakken, Martine Bjerke Wullum.

Bildet viser dagens målscorere Tuva Gillerhaugen (til venstre) og Anna Balke.