Ringsaker «stjal» alle!

En meget god keeper, scoring på overtid sørget for ny poengløs kamp for Gjøvik-Lyn 2 – Jonathan Sandberg vår målgjører.

2019-06-10

Alt så lyst ut for sesongens første seier i 4 divisjon da Jonathan Sandberg sendte lynguttene i ledelsen på en pen heading etter corner. Ringsaker slo imidlertid tilbake og med to sene scoringer sørget de blågule for en tung dag for lynguttene.

Første omgang var forholdsvis jevnspilt, uten de helt store sjansene, dog med et spillemessig overtak for hjemmelaget. I andre omgang styrte lynguttene det meste, men helt bakerst hos Ringsaker sto en meget god Tor Torgersen og vartet opp med flere matchvinnende redninger og holdt med sitt målvaktspill gjestene inne i kampen.

Midtveis i omgangen måtte nevnte Torgersen og de blågule for øvrig gi tapt da Jonathan Sandberg på en corner raget høyest og sørget for en helt fortjent ledelse for hjemmelaget. I denne perioden hadde lynguttene full kontroll og var på god vei mot sine første seier og meget velfortjente poeng. Imidlertid glapp det dessverre da en annen «helt» hos Ringsaker, Erik Sigtbakken viste seg frem med to scoringer, og sikret Ringsaker meget verdifulle poeng.

For øvrig et hyggelig og positivt gjensyn med studenten Jonas Dahlby som i sin skoleferie igjen trekker på seg lyntrøya. Jonas på bilde sammen med banens beste spiller, bortelagets keeper Tor Togersen. Torgersen. opprinnelig Ringsaker gutt, men også spilt for HamKam og Brumunddal på høyere nivå - kanskje lysten kommer tilbake?

Gjøvik-Lyn 2 – Ringsaker 1-2 (0-0)

1-0 (65) Jonathan Sandberg, 1-1 (78) Erik Sigtbakken, 1-2 (90 +) Erik Sigtbakken

FK Gjøvik-Lyn: Eirik Skre-Moen, Sivert Sæbø Dybvad, Ivan Poparic, Jonathan Jeremiah Syljuåsen Black, Jonas Dahlby, Jørgen Lilleby Tandsether, Mohammed Mehdi Rasholi, Markus Sivertsen Hilsen, Jonathan Sandberg, Lars Juan Valvatne Kveseth, Jørund Holstad Torp,

20212223242526