Seier på en spillemessig ikke altfor god dag!

Hjemmelaget følte seg nok snytt da lynguttene tok alle poengene i en dramatisk og spennende kamp på Sveum – kontring i særklasse på overtid.

2019-06-15

Gjøvik-Lyn kan bedre enn det som ble vist i sommervarmen på Sveum i ettermiddag, men viktigst av alt – alle poengene ble med tilbake til Gjøvik etter scoringer av Rocky Lekaj, Stian Akernes og Ole Thomas Skogli.

Hjemmelaget sørget for en skikkelig «kalddusj» for lynguttene med scoring allerede etter et par minutter, en scoring som så ut til å prege lynguttene som dessverre ikke maktet å etablere eget spill og lot Brumunddal styre det meste. Gjøvik-Lyn har imidlertid seriens toppscorer og på en av våre meget få muligheter i første omgang skapte Rocky balanse med en sikker avslutning alene med hjemmelagets keeper.

I andre omgang styrte også hjemmelaget det meste, men ros til et hardtarbeidende lynforsvar og keeper Andrej Novak som holdt oss inne i kampen. Lyn i toppen, Brumunddal i bunnen og da skjer ofte, ballen går topplagets veg og så skjedde også på Sveum da Stian Akernes scoret etter godt forarbeid av Rocky Lekaj. Hjemmelaget slo imidlertid tilbake og fikk sin velfortjente utligning på straffespark. Et poeng til hvert av lagene lå nå i luften, men på overtid fikk vi se dagens prestasjon av Ryan Lee Nelson – brudd på egen 16-meter med påfølgende raid inn på hjemmelagets banehalvdel og en perfekt pasning til Rocky Lekaj som igjen gjorde forarbeidet til Oie Thomas Skogli som sendte lynguttene til «himmels».

Solen varmet, lynspillet dessverre ikke, men et topplag har den evnen at de også vinner på dårlige daager. Neste helg toppkamp på Plassen da Melhus kommer på besøk til siste kamp før ferien. Da ses vi på Gjøvik stadion – guttene har fortjent det!

Brumunddal– FK Gjøvik-Lyn 2-3 (1-1)

Scoringer: 1–0 (2), 1-1 (30), Rocky Lekaj 1-2 (79) Stian Akernes, 2-2 (82- straffe). 2-3 (90) Ole Thomas Skogli

FK Gjøvik-Lyn: Andrej Novak – Per Kristian Jansen, Maxwell Connor Hill, Jesper Sydbøge, Johan Filip Karlsson – Dag Alexander Olsen, Ryan Lee Nelson, Fredrik Omdahl Bjørnerud (Jørgen Lilleby Tandsether fra 42 min.), Lars Kveseth (Stian Akernes fra 62 min.), Rocky Lekaj, Ole Thomas Skogli.

Bildet viser dagens målgjørere Ole Thomas, Stian og Rocky med Ryan og en meget godt fornøyd kaptein Dag Alexander.