Ferie på tabelltopp!

En gnistrende god første omgang - drømmeåpning med tidlige scoringer og et meget godt hjemmelag ga sitt publikum hva de ønsket og vant fortjent!

2019-06-22

Gjøvik-Lyn viste med tydelighet at de ønsket ferie på tabelltoppen og gikk respektløs til verks mot seriens beste bortelag. Anført av en meget god Ryan Lee Nelson krydret med godt angrepsspill sørget lynguttene for at bortelagets keeper Adrian Husby allerede i løpet av de først 6 minuttene to ganger måtte hente ballen ut av eget nett. Bortelaget kom på sporadiske besøk hos Andrej Novak, men sjansene var det aggressive lyngutter som skapte og vi var nærmere 3-0 enn gjestene redusering med bla store sjanser for Ole Thomas Skogli og Rocky Lekaj.

Andre omgang ble noe jevnere i sommervarmen på Plassen. Melhus jaget selvsagt redusering, ropte på straffe midtveis i omgangen, men dagens gode dommer Christoffer Dalby Bergstuen fra Reinsvoll IF gjorde helt korrekt og vinket spillet videre. Hjemmepublikum ropte også på straffe, men igjen rett avgjørelse av dommeren. Takket være meget god defensiv jobbing av lynguttene kom ikke Melhus til de store sjansene og det var heller lynguttene som på gode overganger var nærmest scoring også i denne omgangen.

Før lynguttene tar fotballferie skal spillerne fra og med mandag være med på klubbens fotballskole – så velfortjente fridager før de starter forberedelsene til en meget spennende høstsesong hvor dette laget har bestemt seg for å være med i toppstriden.

Morsomt også igjen å se en ung, lokal fotballdommer, Christoffer Dalby Bergsstuen, som gjennomfører en prikkfri kamp! Et dommetalent som kommer langt!

FK Gjøvik-Lyn – Melhus 2-0 (2-0)

Scoringer: 1–0 (4) Rocky Lekaj, 2-0 (6) Stian Akernes,

FK Gjøvik-Lyn: Andrej Novak – Per Kristian Jansen, Maxwell Connor Hill, Jesper Sydbøge, Johan Filip Karlsson – Dag Alexander Olsen (Markus Sivertsen Hilsen fra 90 min), Ryan Lee Nelson, Fredrik Omdahl Bjørnerud (Jørgen Lilleby Tandsether fra 87 mi), Stian Akernes, Rocky Lekaj, Ole Thomas Skogli (Jørund Holstad Torp fra 89 min)

Bildet viser Fredrik Omdahl Bjørerud og Ryan Lee Nelsom, to drivende gode midtbanespillere foran en giftig angrepstrio besåtende av Stian Akernes, Rocky Lekaj og Ole Thomas Skogli.