Vanskelig tabellposisjon i 4 divisjon!

9 serierunder og fortsatt uten poeng – Storhamar scoret en gang og tabellposisjonen ble ytterligere forverret.

2019-06-23

Dessverre maktet vi heller ikke i dag å sikre oss sesongens første poeng. Storhamar som med sine 5 poeng på plassen foran oss gjorde det vi har store problemer med, nemlig å gjøre mål, og sikret seg dermed verdifulle poeng i bunnen av tabellen.

Første omgang var jevnspilt med få sjanser, den største til hjemmelaget, men Eirik Skre-Moen gjorde en god redning på det velplasserte skuddet.

I andre omgang styrte lynguttene det meste og skapte to store muligheter tidlig i omgangen, men en god Andreas Amundsen Ulla i hjemmelagets mål hindret scoringer. Storhamar ble tidvis spilt lave,  men på en kontring avgjorde de kampen med et meget godt skudd utagbart for vår keeper.

Vi har de siste kampene vist klar spillemessig fremgang, men dessverre blir det vanskelig å vinne fotballkamper da vi ikke makter å omsette våre sjanser i scoringer. Med endring av seriestrukturen for 4 divisjon neste sesong innser vi at det blir vanskelig å bli værende på dette nivået, men så lenge det er nok poeng å spille for er mulighetene der. Første mulighet er kommende onsdag mot Moelven, siste kamp før ferien hjemme på Plassen.

Tabellen finner du her:

Storhamar – Gjøvik-Lyn 1-0 (0-0)

1-0 (78)

FK Gjøvik-Lyn: Eirik Skre-Moen, Sivert Sæbø Dybvad, Ivan Poparic, Shiri Maturi, Jonathan Jermiah Black, Lars Juan Valvatn Kveseth, Jørgen Lilleby Tandsether, Mohammed Mehdi Rasholi, Markus Sivertsen Hilsen, Jonathan Sandberg, Jørund Holstad Torp. Også benyttet: Nassor Habonimana.