Frigg for sterke!

Poengløst mot velspillende og ballsikkert hjemmelag på «Friggfeltet»!

2017-07-10

FK Gjøvik-Lyn ble dessverre et nummer for små mot et hjemmelag som visste å utnytte en stor kunstgressbane. Frigg var gode med ballen i laget og til tider ble det mye «jaging» for lynguttene, spesielt i første omgang. I andre kom vi mer med, men Frigg avgjorde de siste minuttene.

Hjemmelaget åpnet klart best, dominerte store deler av første omgang mot et lynlag som imidlertid forsvarte seg godt. Dessverre glapp vi i omgangens siste minutt hvor hjemmelaget helt fortjent tok ledelsen. Vi skapte ikke mye de første 45, men noterte et par overganger med bla et godt skudd like tilside for mål av Dag Alexander Olsen.

Lynguttene hevet seg i andre omgang, kom høyere i banen og presset til tider hjemmelaget. Dessverre var vi i dag heller ikke gode nok innenfor motstanderens straffefelt og avslutningen ble et lett bytte for hjemmelagets keeper. Da så Frigg med et velplassert skudd ca 10 minutter før slutt doblet sin ledelse, og 4 minutter senere gjorde sitt tredje, måtte vi bare innse at viktige poeng ble igjen i Oslo.

Frigg var i dag bedre enn oss, spesielt i første omgang, lynguttene viste seg fra en klart bedre side de siste 45 minuttene og må ta med seg det positive fra denne inn mot neste helgs bortekamp mot Korsvoll. Gratuelerer forøvrig til Joacim Søbye som gjorde en meget god kamp som debutant. Det gror godt blant våre unggutter.

Fakta:

Frigg – FK Gjøvik-Lyn 3-0 (1-0)

Mål: 1-0 (44), 2-0 (81), 3-0 (85)

FK Gjøvik-Lyn: Hayden Alan Hartley Browne, Simen Schjerve Giæver, Akim Saeed Sairinen, Joacim Søbye, Jonas Dalby, Lars Juan Valvatne Kveseth (Jørgen Lilleby Tandsether fra 60 min.), Lars Johan Kollshaugen (Martin Bolin Møller fra 25 min.), Øyvind Sørum, Martin Grime, Stian Akernes (Jesper Sydbøge fra 80 min.), Dag Alexander Olsen.