Rollebeskrivelse trener

Nærmeste overordnede:

Sportslig leder barne- og ungdomsfotball.

Ansvar:

Trener er øverste ansvarlig for laget, og ansvarlig for at spillernes ferdigheter og holdninger utvikles i tråd med klubbens verdier og sportsplan. Trener(e) skal i samarbeid med øvrig støtteapparat og foresatte skal arbeide til best for lag og klubb, og fremme klubbens verdier.

Oppgaver:

Gjøre seg kjent med og utøve trenerrollen i samsvar med:

Trenere skal gjennomføre og lede kamper – i tråd med NFFs Trenervett gir kampvett:

• Gjennom Fair play-møte er jeg med å skape en god fotballopplevelse for alle.
  • Jeg samarbeider med motstanderens trener om å skape jevnbyrdighet i barnefotballen.
  • Alle er like mye verdt. Jeg sprer både spilletid og oppmerksomhet.
  • eg er utviklingsorientert og veileder spillerne mot neste spillsituasjon. Jeg gjør dommeren god og henger meg ikke opp i dommeravgjørelser.
  • Jeg er forberedt på at temperaturen kan bli høy, men jeg og spillerne mine skal takle det positivt og konstruktivt.

Trenere og lagledere står fritt til å omfordele arbeidsoppgavene slik de finner best.

Alle trenere i FK Gjøvik-Lyn skal fremvise gyldig politiattest hvert 3. år til klubbens ansvarlig for politiattest. Se klubbens nettside for veiledning og skjema som sendes politiet.