Dugnader/sponsorinntekter/profilering

Klubbene er avhengig av dugnadsinntekter. Alle medlemmer m/foresatte skal derfor primært bidra for å skaffe inntekter til SK Gjøvik-Lyn, og ikke bare til et enkelt lag.

Dugnader:

• Lagene plikter å delta på dugnader som arrangeres av klubben som kioskuke(r), cuper, dopapirdugnad, loddsalg, kalendersalg m.m.
  • Inntekter fra eksterne dugnader som klubben skaffer tilfaller klubben i sin helhet.
  • Arrangerer lagene eks kakelotteri tilfaller inntekten laget i sin helhet, men tiden lagene bruker på egne dugnader kommer i tillegg til dugnadsarbeid som pålegges lagene av klubben.

Sponsor:

Hvert enkelt lag kan gjøre avtaler med egne sponsorer, men skal forespørre styret i forkant, og forutsatt følgende:

• Aktuelle sponsorer skal godkjennes av sponsoransvarlig. Lagene kan ikke forespørre sponsorer som har avtale med klubben, uansett sponsoratets størrelse.

• Klubbens egen mal for sponsorkontrakt skal benyttes. Kopi av avtalen sendes daglig leder.

• Sponsors bidrag skal betales inn på vedkommende lags konto i Sparebank 1 Hedmark. Inntektene fra slik sponsing tilfaller laget i sin helhet.

• Dersom sponsors bidrag er i form av varer og/eller tjenester, skal verdien defineres og framkomme av kontrakten.

• Klubbens egen utstyrskolleksjon skal benyttes, egne leverandører er ikke tillatt.

Profilering:

Alle trenere/lagledere oppfordres til å bære klubbens offisielle utstyr under kamper.

• Klubbens utstyrsleverandør skal benyttes ved innkjøp av utstyr.

• Andre former for profilering/profiltøy er ikke tillatt under kamper eller andre arrangement i klubbens regi, der man opptrer på vegne av klubb.

Bruk av klubblogo:

• SK Gjøvik Lyns klubblogo er en beskyttet merkevare og skal ikke brukes på uautorisert utstyr.

• Alle lag skal følge klubbens retningslinjer i henhold til profilering/utforming.

Mars