Klubbdommer i SK Gjøvik-Lyn

Klubbdommeroversikt 2017

Dette er dommere som kan dømme 3' er, 5'er og 7'er kamper for våre yngre lag
For alle 5’er og 7’er kamper skal vi benytte våre egne yngre dommer.

Klubbdommerliste er lagt ut som egen nyhet på våre websider

Hva gjør du hvis du ikke kan dømme?

Hvis du ser på oppsettet at det er en dag du vet ikke passer, er du som dommer ansvarlig for å få tak i en erstatter selv. Bytt med en lagkamerat eller venninne eller finn noen på dommerlista til å ta kampen.

Det er veldig viktig du som dommer gir beskjed i god tid til lagleder, slik at lagleder også har kontroll på hvem som skal dømme kampen.

Å dømme kamp er gyldig fravær fra trening, men selvfølgelig skal du få spille din egen kamp om kamp og dommeroppdrag kolliderer med hverandre.

Før kampen starter.
Du som dommer skal møte minimum 20 minutter før kampen starter.

Ta kontakt med både hjemmelagets- og bortelagets trener. Hils på dem og fortell at det er du som skal dømme kampen.

Husk å lese igjennom regler i dommerboka dere har fått.
Det viktigste dere skal gjøre er å veilede spillerne.

Ikke let etter feil, men hjelp de!

Dommerregning.
Alle som dømmer kamper får betalt kr: 100,- pr kamp dersom dere leverer dommerregning til klubben.

Før hver kamp skal du fylle ut dommerskjemaet.

Etter kampen må du få underskrift av hjemmelagets trener.

Du kan benytte samme dommerskjema til flere kamper.

Når du ønsker å få betaling for dine kamper må dere huske på å fylle ut ditt navn og kontonummer på dommerskjema. Husk å skrive tydelig.

Dommerskjema finner du under Dokumenter/Skjemaer.

Spørsmål.
Har dere spørsmål eller noe dere lurer på i forbindelse med kamper dere skal dømme eller ønsker å prate med en av oss i styret må dere ta kontakt med oss.

Vi ønsker dere lykke til!