Retningslinjer for bruk av baner

SK Gjøvik Lyn disponerer 3 kunstgressbaner:

Hovedbane m/undervarme.

Store kunstgress.

Bjørgeløkka u/undervarme (9’er bane).

I tillegg disponererer vi:

Gressbane på Tranbergflåa og på Kallerud ved eventuelt behov.

Innmelding av ønskede treningstider annonseres på klubbens nettside foran hver sesong.

Vi har mange ivrige fotballspillere, så det er tidvis trangt om plassen.

Fordeling av trenignstider er en stor kabal og løse, så ingen er garantert å få alt slik de ønsker.

Hver treningsøkt settes opp med 1 t 15 min.

Vintersesongen er fra november til mai.

Brukerne må akseptere at banen holdes stengt dersom snøfall eller andre spesielle forhold tilsier at det er påkrevd.

Bane for treninger og treningskamper sendes post@gjoviklyn.no

I sesongen vil kamper kollidere med treningstidene, og kampene vil da alltid ha forrang.

Utleie av banen gjøres etter avtale med klubbens styre.

REGLER FOR BRUK AV FOTBALLBANER.

1. Tildelt tid må respekteres. Trenere/lagledere har ansvaret for at lagene ikke tar banen i bruk før tildelt tid.

2. Lagene skal ha avsluttet treningen og ryddet banen innenfor tildelt treningstid.

3. Etter hver treningsøkt skal målene plasseres på kortsidene av banen, på hjulene.

Dette er spesielt viktig vinterstid pga. snøbrøyting og at ikke målene skal fryse

fast i kunstgresset.

4. Tyggegummi, snus, godterier ol., skal ikke nytes på banen.

5. Strømpetape, isposer og annet søppel skal ryddes etter hver trenings- og kampøkt.

Bruk søpplekassene!!

6. Drikkeflasker, hatter/koner, treningseffekter, o.l. skal fjernes fra banen etter treningsøkta - uansett

hvem som har lagt fra seg dette.

7. Klatring i målene er strengt forbudt.

8. Garderobene skal kostes og ryddes etter bruk.

9. Trenere/lagledere er ansvarlig for at disse reglene blir overholdt.

10. Under kamper er hjemmelaget ansvarlig for å rydde opp etter gjestene.

11. Alt gjenglemt tøy på banene skal legges på bordet utenfor fotballgarderobene.

12. Ved ikke-organisert trening på banene er hver enkelt spiller/bruker ansvarlig.

Vi har disse reglene for at spillerne skal få best mulig spilleforhold på banene våre til lavest mulig

kostnad for klubben (og da også for spillerne).