Rollebeskrivelse foreldrekontakt

Nærmeste overordnede: Sportslig leder barne- og ungdomsfotball.

Ansvar: Planlegge å organisere administrative oppgaver rundt laget, samt gjennomføre sosiale tiltak.

Oppgaver:

Gjøre seg kjent med og utøve rollen i samsvar med:

Foreldrekontakter plikter å vise gyldig politiattest hvert 3. år til klubbens ansvarlig for politiattester.

Rollebeskrivelse lagleder

Nærmeste overordnede: Sportslig leder barne- og ungdomsfotball.

Ansvar: Lagleder har ansvar for det administrative arbeidet rundt et lag, og bistår trener etter avtale.

Oppgaver:

Lagleder skal gjøre seg kjent med og utøve rollen i samsvar med:

 Holde orden på utstyr:

• Melde inn ønsket utstyrsbehov til klubbens materialforvalter ved sesongstart(drakter, baller, kjegler, medisinsk utstyr m.m), og levere inn igjen ved sesongslutt.
  • Sammen med trener(e) levere lagets årsrapport før årsmøtet hvert år.
  • Påse at alle i støtteapparatet viser frem gyldig politiattest til klubbens ansvarlige for politiattester.
  • Invitere Daglig leder og styrets leder inn i lagets FB-gruppe, dersom laget har det.

Spesielle oppgaver fra 13 år:

• Registrere laguttak i FIKS før kamp.
  • Sikre at nye spillere er spilleklare: Overgang i orden og registrert i FIKS. Kontakt klubbens overgangsansvarlig.

Lagleder(e) og trenere(e) står fritt til å omfordele arbeidsoppgavene slik de finner best.

Alle lagledere i SK Gjøvik-Lyn skal fremvise gyldig politiattest hvert 3. år til klubbens ansvarlig for politiattest. Se klubbens nettside for veiledning og skjema som sendes politiet.