Treningstider

Treningstider fra og med 16 april er satt opp for alle klubbens lag - du finner dem på klubbens banekalender!

2018-04-15

For det første - igjen hjertelig takk til Tom Steffen Veseth som har "snekret" sammen banekalenderen med kamp-/ og treningsoppsettet for klubben.

Alle våre lag er plassert med treningstider på Gjøvik stadion som  har vært et langsiktig mål for klubben. I tillegg til treninger skal kamper også avvikles på Plassen og kollisjoner "trening - kamp" er ikke til å unngå, følgelig blir det viktig at vi alle opptrer som en klubb og tar hensyn til og hjelper hverandre. Små flater kan også gi gode treninger når dette er nødvendig. Alle kamper er ennå ikke satt opp og følgelig blir det viktig at du følger med på klubbens banekalender uke for uke og planlegger etter denne.

Vi gleder oss over en enorm aktivitet og tar sammen de utfordringer dette medfører.

Vi gjør forøvrig oppmerksom på at hovedbanen hver onsdag mellom kl 1800 og kl 2000 er reservert for Gjøvik Friidrettsklubb og ingen fotballaktivitet skal da forekomme på banen i dette tidsrommet.

Her følger Tom Steffens utsendelse av i går til lagledere og trenere:

Nå er nye treningstider for perioden 16.4.-31.10. 2018 tildelt klubbens lag.

Alle klubbens lag er nå satt opp med treninger på stadionområdet i utgangspunktet. I en idéell verden kunne det vært slik at alle lagene kunne gjennomføre dette gjennom hele treningsperioden, men i den virkelige verden skal det også arrangeres kamper på stadionområdet.
Når kampoppsettet fra kretsen er klart og lagt inn i banekalenderen vil det garantert oppstå mange tilfeller der det rett og slett blir for trangt om plass til å avvikle alle oppsatte treninger og kamper på stadiomorådet.

Eksempelvis kan kampavvikling på hovedbanen medføre at treninger satt opp der må flyttes til Store Kunstgress, eller det avvikles så mange kamper på Store Kunstgress at det ikke er plass til alle lag satt opp med trening der samtidig. Når disse situasjonene som gjøre at det blir for trangt på stadionområdet oppstår må lag flytte treninger til Kallerud/Tranbergflåa.

NB! Aldersprioritering gjelder for treninger på stadionområdet.

For å unngå "treningskrasj" (at lag kommer til oppsatt treningstid, men kamper gjør at det ikke er plass til de på stadiomområdet) og konflikter kreves det at trenere/lagledere på ukentlig basis følger med på klubbens banekalender, og kommuniserer med andre lag oppsatt med treningstid samtidig. Om det viser seg at det blir for trangt, må altså treninger flyttes til Kallerud/Tranbergflåa (aldersprioritering).

Her finner du klubbens banekalender:

Lag som må flytte treninger, kan selv velge om de vil trene på Kallerud eller Tranbergflåa når disse er klare.